Prémios

2011 Best Paper Award in the Conference XIII Accounting and Auditing Congress (ACIM):

Armando Silva, “Financial Constraints and Exports: Evidence from Portuguese Manufacturing Firms”, ACIM, XIII Accounting and Auditing Congress, Porto, Portugal, 2011.

2010 Best Student Paper Award by the International Association of Engineers (IAENG) (World Congress on Engineering 2010, Imperial College, London, U.K., July 2010):

Lopes, I.C.; Carvalho, J.M.V. – “Using Interval Graphs in an Order Processing Optimization Problem”, Lecture Notes in Engineering and Computer Science: Proceedings of The World Congress on Engineering 2010, WCE 2010, 30 June - 2 July, 2010, London, U.K., pp.1722 1728.

Fernanda Ferreira, Medalha personalizada atribuída pelo Reitor da Universidade de Çankaya, Prof. Doutor Ziya Burhanettin Güvenç, em testemunho da profunda apreciação pela valiosa contribuição na 3rd Conference on Nonlinear Science and Complexity, realizada em Ankara, Turquia, em Julho de 2010.

Fernanda Ferreira, Medalha personalizada atribuída pelo Centro de Análises de Sistemas Navais (CASNAV) do Brasil, pelo apoio e colaboração no XI Simpósio de Pesquisa Operacional e Logística da Marinha (SPOLM2008). Rio de Janeiro, Brasil. 2008.

2004 Best Paper from MSc thesis in Operations Research Award by APDIO (Portuguese Operations Research Society):

Luís Pinto Ferreira et al., “Geração Automática de Modelos de Simulação de uma Linha de Montagem de Auto Rádios”, Revista “Investigação Operacional”, 25, 1, pp. 37-62, ISSN 0874-5161, Junho de 2005.